BAO.LTSvarbios naujienos ir analizė Lietuvai Prisidėti
Nepriklausomas naujienų ir analizės projektas. Nesusijęs su valstybės institucijomis, NATO ar ES.

Viešojo sektoriaus pareiginės algos bazinis dydis 2027 metais didės 45 eurais

Vyriausybė ir profesinės sąjungos pasirašė atnaujintą Nacionalinę kolektyvinę sutartį. 2027 metais viešojo sektoriaus pareiginės algos bazinis dydis didės 45 eurais, o tam reikės apie 100 mln. eurų.

Pastebėjote netikslumą? Pažymėkite teksto fragmentą. Kompiuteryje galite spausti Ctrl + Enter.

Vyriausybė ir profesinės sąjungos pasirašė atnaujintą 2026–2028 metų Nacionalinę kolektyvinę sutartį. Joje numatyta, kad 2027 metais viešojo sektoriaus pareiginės algos bazinis dydis didės 45 eurais – nuo 1798 iki 1843 eurų.

Kas žinoma

Susitarimą spalio 9 dieną pasirašė socialinės apsaugos ir darbo ministrė Inga Ruginienė, Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos pirmininkė Dalia Jakutavičė, Lietuvos profesinės sąjungos „Solidarumas“ pirmininkė Daiva Kvedaraitė ir Respublikinės jungtinės profesinės sąjungos pirmininkas Arvydas Dambrauskas.

Pareiginės algos bazinis dydis didės 2,5 procento. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija skaičiuoja, kad tam papildomai reikės apie 100 mln. eurų. Šios lėšos turės būti numatytos 2027 metų valstybės biudžete.

Bazinis dydis taikomas apskaičiuojant valstybės politikų, valstybės pareigūnų, teisėjų, prokurorų, valstybės tarnautojų, biudžetinių įstaigų darbuotojų, karių ir kitų teisės aktuose nurodytų asmenų darbo užmokestį. Nacionalinės kolektyvinės sutarties pokyčiai iš viso palies apie 200 tūkst. darbuotojų.

Sutartis taip pat patikslina darbuotojams taikomas garantijas. Profesinių sąjungų nariams suteikiamos dvi kasmetės atostogų dienos mokymuisi arba savanorystei bus apmokamos pagal vidutinį darbo užmokestį. Biudžetinių įstaigų darbuotojams, profesinių sąjungų nariams, ir toliau numatomos mokymosi bei sveikatai gerinti skirtos atostogos.

Atnaujintame susitarime taip pat nustatyta, kad prieš pradėdamas tirti galimą darbo pareigų pažeidimą ar tarnybinį nusižengimą darbdavys turės informuoti profesinę sąjungą dar prieš pareikalaudamas darbuotojo rašytinio pasiaiškinimo.

Kontekstas

2026 metais pareiginės algos bazinis dydis siekia 1798 eurus. Pernai pasirašytoje sutartyje jis buvo padidintas 12,6 euro, arba 0,7 procento. Naujuoju susitarimu numatytas didesnis didėjimas.

Vyriausybė dėl sutarties pakeitimų buvo susitarusi su profesinėmis sąjungomis rugsėjo 10 dieną. Ministrų kabinetas socialinės apsaugos ir darbo ministrę įgaliojo sutartį pasirašyti spalio 7 dieną.

Kodėl tai svarbu

Susitarimas nustato viešojo sektoriaus atlyginimų bazės pokytį ir įtvirtina papildomas darbuotojų garantijas. Tačiau numatytas atlyginimų didėjimas dar turės būti atspindėtas 2027 metų valstybės biudžete – tam reikės suplanuoti apie 100 mln. eurų papildomų asignavimų.

Šaltiniai

  1. lrt.lt
  2. lrt.lt
  3. delfi.lt

Pasidalykite publikacija arba pažymėkite pastebėtą netikslumą ir atsiųskite jį patikrai.